ВСІ КНИГИ
Paweł Mikołajczak, Robert Skikiewicz, Anna Waligóra
Jerzy Domański, Robert Walenciak, Paweł Dybicz, Roman Kurkiewicz, Kornel Wawrzyniak, Jakub Dymek, Marek Czarkowski, Marcin Ogdowski, Agnieszka Wolny-Hamkało, Andrzej Sikorski, Mateusz Mazzini, Andrzej Werblan, Andrzej Walicki, Bronisław Łagowski, Bohdan Piętka, Jan Widacki, Wojciech Kuczok
Zuzanna Dobrucka, Beata Harasimowicz, Katarzyna Kalicińska
Prof. dr hab. Witold Modzelewski
Aleksandra Kuźmińska-Haberla
Prof. dr hab. Witold Modzelewski
Prof. dr hab. Witold Modzelewski
Joanna Smoluk-Sikorska, Julia Wojciechowska-Solis, Magdalena Śmiglak-Krajewska, Mariusz Malinowski
Ostatni podręcznik psychologii muzyki ukazał się w Polsce w 1970 roku. Psychologia muzyki stanowi pierwsze od półwiecza interdyscyplinarne kompendium psychologii muzyki, pisane z perspektywy psychologii, muzykologii, akustyki, neurologii, pedagogiki i antropologii kulturowej. Podręcznik jest napisany przez ekspertów – naukowców i praktyków, zmagających się na co dzień z problematyką percepcji, emocji i stresu w muzyce, czy działających na różnych polach medium muzycznego. Napisano go jasnym, przystępnym językiem, co czyni publikację dostępną szerszemu gronu odbiorców zainteresowanych relacjami psychologii i muzyki. Autorzy prezentują zagadnienia związane z odbiorem wrażeń muzycznych, aktywnością muzyczną, ćwiczeniem i wykonawstwem. W kolejnych rozdziałach Czytelnik znajdzie podstawową wiedzę na temat działania ludzkiego systemu słuchowego, mózgowych korelatów aktywności muzycznej, ruchu ciała w kontekście percepcji muzyki. Osobną część poświęcono emocjonalnym oraz terapeutycznym aspektom odbioru muzyki. Omówiono tu także psychologiczne aspekty aktywności muzycznej: ćwiczenia gry na instrumencie oraz przeżywania tremy i regulacji emocji podczas publicznego występowania. "Wartością książki jest zarys nowych, obiecujących sposobów opisu i wyjaśniania zjawiska rozwoju muzycznego, odbioru czy przeżycia muzycznego oraz nowych możliwości zastosowania wyników badań do nauczania muzyki, wykonawstwa dzieł muzycznych czy w pracy kompozytorskiej. (…) Psychologia muzyki skłania do rozważań na temat związków teorii z praktyką, inspirując uważnego czytelnika do zadawania kolejnych pytań, które mogą się w przyszłości przyczynić do rozwoju psychologii muzyki." Z recenzji dr hab. Aleksandry Rogowskiej, prof. UO
Налаштуйте текст для його коректного відображення на будь-якому пристрої
Створюйте нотатки
Почніть читати з того місця, на якому ви закінчили
У мене вже є обліковий запис в онлайн бібліотеці IBUK Libra
У мене немає облікового запису в онлайн бібліотеці IBUK Libra
PAMIĘTAJ!
Twój PIN do zasobów w:
Wygasa: сьогодні
Aby zdobyć nowy PIN, skontaktuj się z Twoją biblioteką.
Протягом декількох хвилин Ви отримаєте повідомлення на адресу .
Натисніть на кнопку в цьому повідомленні, щоб підтвердити підписання на розсилання та безкоштовно отримати е-книгу.
Прийміть нові Правила користування, щоб продовжити користуватись сайтом.